Bericht 6 Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu Bericht 6 Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu

Bericht 6 Tamale

Door: Yvonne en Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Yvonne

27 Oktober 2006 | Ghana, Tamale

Hoi iedereen die dit leest, daar zijn we weer,

Onze vrijwilligster die ziek is, is echt ziek, we hebben d`r opgehaald met onze eigen Piet ( ohuzu) onze taxi chauffeur, en haar naar het leger hospitaal gebracht lang gewacht en daar waren geen artsen, dus geen opname, dus verder naar het Tamale ziekenhuis, o god wat een ellende.

Uren wachten tot ze echt niet meer kon en toen op een brancard ( Jeroen je zou hier eens moeten kijken hoe het gaat haha) naar haar kamer, nou zeg maar zaal, allemaal bedden op een rijtje met heel veel mensen, want de bevolking moet zelf de verpleging op zich nemen, dus was er ook geen beddegoed en helemaal niks te drinken echt klote.

We kregen een lijst met medicijnen die gehaald moesten worden, haar kamergenoot van het gastgezin, was gelukkig ook met ons mee, echt een kanjer. je gaat dus met je briefje ergens je medicijnen halen en dan ergens anders ga je betalen en dan zijn je medicijnen niet goed en moet je de straat op en zoek het maar uit,

Eindelijk de meeste medicijnen binnen de verpleger trekt een witte jas aan en wast zijn handen best wel goed, nou dat viel dus mee, en ja hoor iemand die achter het bureau zat geeft haar de injectie en onze verpleger met zijn schone handjes stond erbij en keek ernaar.hahahah wel humor.

Onze patient werd zieker en zieker maar mocht toch na twee nachten naar huis, wel fijn want ze trok het echt niet meer, het vuil die hitte en die drukte, echt niet te doen. ze moest een heel eind lopen naar het toillet en als je nog niet ziek was dan werd je het wel op de w.c.

Ik zal hier niet verder over uitwijden mam, hahaha, nou na een dag thuis weer doodziek, en nu hebben we haar naar het leger hospital gebracht waar al Tries dr vrijwilligers naar toe gaan, een kamer voor twee, waar je altijd alleen ligt en je vriendin mag blijven, schoon eigen toillet en douche, beddegoed etc.
Wat bleek ze kon niet tegen de zware medicijnen en krijgt nu alles via het infuus, heel goed.
Andere ziekenhuis kreeg ze ook infuus, nadat ze heeeeeeeeeeeeeeeel vaak verkeerd hadden geprikt. maar ja nu gaat het beter.

Groetjes Yvonne.

• 27 Oktober 2006 - 15:23

Daan ( Zus):

succes voor die vrjwilligster! kuzz

• 27 Oktober 2006 - 20:12

Francis En Leni:

Hoi Yvvonne en Patries ondanks bepaalde tegenslagen op het laats hebben jullie iets schitterend bereikt. zelfs mensen die niet specifiek wisten wat jullie deden zeggen nu > jeeetje wat knap enz wat die allemaal OK gegeniet nog zover mogelijk van de tijd die je saampjes heb aldaar >kanjers tot horens/mails

• 28 Oktober 2006 - 07:34

Alwine:

Heel veel sterkte daar en geduld....en wens jullie ook nog tijd om te genieten en een goed en gezond weerzien in Nederland!! Groetjes alwine

• 28 Oktober 2006 - 15:05

Mary:

Hoop dat jullie terug reis net zo spoedig verloopt als de heen reis.
    Geniet nog maar even van de zon.
    Hier is het al aardig koud.
    Ben benieuwd naar jullie verdere verhalen.
    Groetjes en kuzzen.
    Mary.