bericht 7 vanuit een zonnig Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu bericht 7 vanuit een zonnig Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu

bericht 7 vanuit een zonnig Tamale

Door: Yvonne en Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Yvonne

29 Oktober 2006 | Ghana, Tamale

Hallo daar benne we weer,

Hebben jullie in de gaten dat de laaste drie berichtjes nieuw zijn????

Vanochtend om 7.00 uur hadden we al visite, een van de invalide vrouwen kwam onze hulp vragen, of we a.u.b. een kamer voor haar willen betalen ze kon geen kant meer op.
Ze wil zo graag verder met dr leven maar als invalide krijg je in Ghana niet echt een kans.
We hebben al veel gesprekken met haar gehad en nu weer, en hebben besloten om haar te helpen,
meiden we leggen in Holland alles aan jullie uit.
We hebben voor twee jaar een kamer voor haar betaald, en een matras een kussen en een kookpan, gekocht.

Ook heb ik de gesprekken gehad met de vrouwen van de microkredieten. echt zo gaaf, wat ben ik trots dat ook dit zo goed loopt.

Kidz Active doet het best wel heel goed meiden, uiteraard ook dankzij jullie.

De vrouw van de houthandel wil graag haar krediet verhogen, ze heeft nu 200.00 euro wat hier echt veel geld is. maar ze wil de vrachtwagens een keer laten rijden 5 wagens in een keer, dan heeft ze alle soorten die ze wil en haar omzet stijgt geweldig.

Ze moest eerst het hout kopen als ze weer geld had,waardoor haar aankopen in het regenseizoen veel duurder waren, nu kan ze alles kopen op de juiste manier en op het goede moment.

Ze is echt bere trots op haar nu wel goed lopende bedrijfje.

Foto`s hiervan komen volgende week op deze website.

Het leuke is dat haar man ook trots op haar is en ons heeft gevraagd om zijn eigen microkrediet te krijgen.
Maar jammer voor deze meneer wij geven alleen maar micro`s aan de vrouwen. hahahaha.

Morgen gaan we weer verder met onze berichtjes. groetjes Tries en Yvonne.