Onverwachts naar Ghana. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu Onverwachts naar Ghana. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu

Onverwachts naar Ghana.

Door: Yvonne en Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Yvonne

29 Maart 2006 | Ghana, Tamale

Hallo allemaal,
Na wat heen en weer gepraat van Patries en mij besloten we dat het , het beste was als Patries op korte termijn naar Ghana zou gaan.

Ze had wel aan me gevraagd ga je mee mam, maar ik dacht nee maar niet doen,Danielle kon op z`n korte termijn geen vrij krijgen en Daan ook niet.
Dan maar alleen , we vonden wel dat ze moest gaan.

Dit i.v.m. het bezoeken van de vrijwilligers
enz. Patries boekte op donderdagmiddag haar ticket ging vrijdagmorgen naar den Haag voor d`r visum en vrijdagmiddag naar het havenziekenhuis voor de cholerastempel en de malaria tabletten.

Ze was er helemaal klaar voor,vrijdag komt ze naar me toe en ik zeg het is beter als ik mee ga, we moeten ook van alles voor Kidz Active regelen.

Jajajajaja, zaterdagmorgen een ticket besteld , wel graag gelijk met Patries en het zelfde vliegtuig, ok gelukt, betalen was een probleem want ze konden de ticket pas bestellen als er betaald was, en dat ging niet in het weekend.

Ook niet via internet. moeilijk gedaan maar uiteindelijk na een scan gemaakt te hebben van de rekening zodat ze konden zien dat de opdracht was verwerkt, die weer doorgemaild, konden ze het ticket bestellen.

Maar toen kwam het probleem hahahaha de Ghanese ambassade in den Haag ging pas op dinsdagochtend om 10 uur open en wij moesten vliegen om 13.00 uur.Vertrek Amsterdam.

Bij Patries was ook de GGD vol en bij mij ook , wat te doen. de dokter gesmeekt een receptje te schrijven voor de malaria en de ggd affin alles is gelukt.

Tassen gepakt en alle spullen gekocht.
Danielle zou ons weg brengen die is de avond ervoor alvast naar Patries gegaan zodat alles op tijd zou verlopen.

Dinsdagochtend om 7.00 uur stonden ze samen bij mij voor de deur en zijn we vertrokken.
Wwaren al om 8 00 uur in den Haag we wilden ergens ontbijten maar alles was nog dicht,.
Ja de slager die was open en verkocht broodjes.

Wij daar naar toe, praatje gemaakt en hij zegt och meiden dan zetten wij toch ff koffie en dat heeft hij gedaan we kregen twee bakken gratis . alle drie

Even praatje wat we gingen doen, nou Ghanese ambassade, hij zegt, nou wacht maar even de Ghanese medewerker komt iedere dag om tien voor negen hier een broodje kopen.

En ja hoor, de slager zegt, dit zijn mijn vrienden uit Dordrecht ze hebben een visum nodig help ze is heel snel a.u.b. anders halen ze het vliegtuig niet, het heeft gewerkt.

We mochten al om negen uur de ambassade in.
Maar werden wel pas om 10.00 uur geholpen dan komt de hoge pief en die handtekening heb je nodig.

We stonden na betaling van het dubbele tarief weer om 10.20 uur buiten.
Danielle heeft echt gesjeesd en heeft ons toen naar schiphol gebracht we waren er om 11.15 uur dus we waren perfect op tijd, nooit gedacht, Daan bedankt voor dat.

Wij naar ons reisbureau om de tickets op te halen, mooi niet dus, ze waren wel onderweg maar kwamen vanuit Belgie en ze zaten vast in een file.

Vreselijk.

Ze hadden ons wel al verzekerd dat het vliegtuig echt op ons zou wachten omdat wij optijd waren. lachen he , wat een zenuwen allemaal.

En ja hoor daar waren de tickets, wij snel naar de vertrekhal en was er een oponthoud omdat deze maatschappij voor het eerst vanuit Nederland vloog.

Iedereen kwam nog feliciteren, ook in het vliegtuig nog,
Eindelijk de lucht in, we hebben gevlogen via Libie , Tripolie ook daar weer eruit en oponthoud, na lang wachten weer de lucht in en ja hoor naar Ghana, we kwamen hier s`nachts aan.

Toen hebben we een heerlijk luxe hotel genomen met nog twee andere Nederlanders die bij ons in het vliegtuig zaten.

Het was allemaal zo kort dag en zo hollen en vliegen dat we dat echt even verdienden.
Hier zijn we twee nachten geweest, ook in Accra moesten we een hoop regelen.

Voor Vrijwillig Afrika en voor Kidz Active.
Volgende dag met een taxi naar Tamale.
Bussen zaten vol en het vliegtuig vloog pas maandag weer,

We hebben maar kort de tijd,dus moeten we de tijd goed besteden.
Nou dit was het weer volgende mail gaat over Ghana.

Groetjes Patries en Yvonne.

• 03 April 2006 - 23:51

Francis:

Hoi Yvonne en Patries.
    Als je dit lees (boven gemeld) blijkt wel weer hoe moeilijk het is /veel tijd vergt/ om het organisatories (bureaucraties) voor elkaar te krijgen. Wel is zo dat de ervaring (en bezetenheid) meespeelt en dat hebben jullie !!!!( al eerder gebleken )
    Weer een pluim voor jullie en de Stichting "Kidz Active"
    Groetjes Francis

• 08 April 2006 - 16:18

Cynthia, Yes:

Hoi Yvonne en Patries, leuk dat jullie zo snel naar Tamale zijn gegaan. Dit is Active! Er heeft nog een mevrouw een foto opgehaald en een donatie gegeven. Carla heeft het op jullie bureau gelegd.
    Zet 'm op daar.
    Groetjes, Cynthia