Habiba - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu Habiba - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu

Habiba

Door: Patricia en Yvonne.

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Yvonne

01 April 2006 | Ghana, Tamale

Hallo daar zijn we weer,

Na met de taxi naar Tamale te zijn gebracht stopten we donderdag om 16.00 uur voor het huis van Habiba, wij waren moe na een rit van 10.00 uur.

We stonden voor de deur en hoorden de t.v en toen een gil en keihard PATRICIA en daarachteraan, maar echt wel zachter, Yvonne ze kwam echt naar buiten stormen en gilde van blijdschap.

Later hoorden we dat ze mij ook herkende en toen wist dat we het moesten zijn, alletwee op iemand lijken was zelfs voor Habiba niet denkbaar.

Het was of we thuiskwamen zo gastvrij zijn we ontvangen.
De hele familie liep uit.
Het was echt geweldig.
We moesten bij Habiba blijven in haar huis in haar bed.

Haar man ook blij, nou sliep ze bij hem.
We waren doodmoe maar hebben al gelijk veel gesproken met elkaar en foto`s gekeken.

Na het eten zijn we naar het ziekenhuis gegaan waar een van de vrijwilligsters in lag en daar echt ziek lag te zijn met malaria.
Dat bezoek werd wel heel erg op prijs gesteld.

De volgende ochtend na het ontbijt naar het eerste schooltje waar een vrijwilliger werkzaam was,kijken of hij het goed naar zijn zin heeft en vragen stellen over de school zijn gastgezin etc,
Ook maken we uiteraard kennis met alle hoofden van scholen en de leerkrachten.

Toen opweg naar het volgende schooltje waar twee vrijwilligers werkzaam zijn, hen ook vragen stellen en uiteraard wordt alles gefilmd zodat Patries straks een film heeft waarop de vrijwilligers staan en de werkplekken maar ook eerlijke antwoorden.

Op het schooltje waar we nu waren hadden twee vrijwilligsters 2 klaslokalen aangebouwd.

Daar na naar Hassan en praten over de microkredieten die ik samen met kees Sietsema heb opgezet,
Kees is net weg als wij komen wat ik erg jammer vind,

We hebben de contracten bekeken en de foto`s van de vrouwen die erop staan en hun verhaal erbij en uiteraard de duimafdruk.
We hebben nu 39 vrouwen die via Kidz Active een microkrediet hebben, dan ben je wel trots als je ziet dat, dat goed loopt.
Eerst de contracten in Nederland en nu in werking in Ghana geweldig.

Daar zijn we naar het weeshuis gegaan, wat mij meer moeite koste dan ik had verwacht.
Er was een klein jongetje van drie weken die al twee weken in het ziekenhuis had gelegen en nu net weer terug in het weeshuis was.

Ik vond het echt erg, ik tilde `m op hij was zo klein en licht dat ik mijn handen gewoon omhoog kwamen.
Ik had zo dat kleintje in mijn armen en moest spontaan huilen van zoveel leed in onze wereld.

Zo klein en zo alleen.
Alle kindjes vond ik uiteraard even erg en Patries ook, maar soms raakt iets je buiten gewoon.
Het is hier ook echt met je neus weer even op de werkelijkheid van onze wereld gedrukt worden.
We willen het weeshuis van Kidz Active fannen aanbieden voor de slaapruimten.

Ik hoop dat onze mede Kidz Active leden het daarmee eens zijn, maar weet dat ik dat niet eens hoef te vragen.

Meiden als jullie hierheen komen ooit, dan kunnen jullie zien waar je zo hard voor werkt in nederland en hoezeer het gewaardeerd wordt en hoe nodig het hier is.

Daarna zijn we weer naar een ander schooltje gegaan, allemaal vrijwilligers en projecten van Patries dus he.
Op dat andere schooltje werkt een jongen die hier al een half jaar is, hij heeft twee klassen aanlaten bouwen en een kantoor,
Echt helemaal geweldig.

Het aanbouwen wat ik genoemd heb dat is aanbouwen met hout en rieten matten en zinken daken.

Het lesgeven wat we hebben gezien , gaat ook zo geweldig goed, ook zo vrolijk, veel zingen ook.

Patries d`r vrijwilligers leren ze ook echt goed engels op een vaak speelse en leuke manier.
Het is Patries en mij wel opgevallen dat we een beetje waren vergeten waren hoe vies Ghana is.

Iedereen gooit zijn vuil op de grond en laat het daar ook liggen.
Het is ook erg stoffig en heet nu want we zitten niet in het regenzeisoen.
Het is hier gemiddeld 40/ 45 graden.

Patries en ik vermaken ons best al zijn we wel hard aan het werk.
We hebben de gastgezinnen bezocht en gefilmd en vragen gesteld aan de vrijwilligers.

Dus er wordt hier vruchtbaar van de tijd gebruik gemaakt.

De stroom valt zo uit dus ik stoppen, tot de volgende mail,

Heel veel Ghanese groetjes van Patries en Yvonne,

  • 02 April 2006 - 15:38

    Patricia:

    Hallo Yvonne,
    Wat heb je dat leuk geschreven,

    Groetjes van de computer naast je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2006

Wij vliegen weer terug naar Accra.

29 Oktober 2006

bericht 7 vanuit een zonnig Tamale

27 Oktober 2006

Bericht 6 Tamale

27 Oktober 2006

Berichtje 5

27 Oktober 2006

effe nieuwe foto's
Patricia en Yvonne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 27816

Voorgaande reizen:

28 Maart 2006 - 28 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: