Maandag - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu

Maandag

Door: Yvonne en Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Yvonne

05 April 2006 | Ghana, Tamale

Hallo allemaal,

Maandagochtend vroeg op, want we hadden een afspraak met sister Sanne op een schooltje die zij met haar Canadese stichting al eerder gebouwd heeft. Een perfect schooltje, een schooltje zoals wij van Kidz Active bedoelen. Een schooltje die presies hier in Tamale past. Ook had siter Sanne een aannemer geregeld die voor hun werkt. Met hun zijn we naar ons stuk grond gegaan en hebben de aannemers alles goed bekeken.
's Middags moesten we om3 uur bij hun komen voor de begroting en de tekeningen. Spannend dus, want na al die verschrikkelijke hoge bergrotingen van het afgelopen jaar word je niet erg blij!

Tussendoor veel gastgezinnen bezocht, waar we gelukkige vrijwilligers aantroffen. Wat erg leuk was om te zien.

Om 3 uur weer naar de aannemers en daar hoorden we het goede nieuws dat de begroting binnen ons budget is, dus zijn we ermee akkoord gegaan. Alleen is de begroting geldig als we binnen 3 maanden beginnen met de bouw. Dus we moeten gaan starten!! Dit was erg leuk nieuws!

Toen ik een paar jaar geleden in Ghana was heb ik gehandicapten vrouwen en hun kinderen engelse les gegeven, mijn moeder was daar toen ook geweest. Natuurlijk moesten we daar even langs. Ze waren zo blij om ons weer te zien! Wat we erg vonden was dat ze nog steeds in een container langs de straat zitten en er nog niets voor hun veranderd is. Maar het weerzien was geweldig.

's avonds een meeting gepland met alle vrijwilligers die via Vrijwillig Afrika in Ghana verblijven. (18 in totaal) We wilden even weten hoe alles gaat met ze. We hadden er al veel gesproken en opgezocht in hun huis of op hun werkplek, maar zo met zijn allen bij elkaar was toch wel erg leuk en leerzaam. De vrijwilligers hebben onderling besloten om een kast te schenken aan Habiba, waar alle vrijwilligers hun spulletjes en boeken die ze over hebben kunnen achter laten. Kidz Active heeft het resterende bedrag aangevuld.

Daarna nog een gesprek met Hassan en Habiba om alles van de organisatie nog met hun door te nemen.

Al met al een vruchtbare dag!

Groetjes Yvonne en Patries