Gehandicapten vrouwen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu Gehandicapten vrouwen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu

Gehandicapten vrouwen

Door: Yvonne en Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Yvonne

05 April 2006 | Ghana, Tamale

Hallo weer,

Dinsdagochtend vroeg bezoek van Maria, 1 van de gehandicapten vrouwen. Zij kwam ons vragen om hulp. Ze willen al zo lang een ander stuk grond met een werkplaats. Dit wordt steeds beloofd door vrijwilligers van een andere organisatie maar uiteindelijk gebeurd er niets. Wij dachten eigenlijk dat ze al een nieuwe plek zouden hebben, maar helaas is dit niet het geval.
Wij hebben besloten om hun te helpen (Kidz Active) Deze vrouwen die verstoten zijn door de maatschappij, sommige op handen en voeten lopen, andere van mijlenver komen om te werken in de container. (naaiwerk)
De vrouwen gaan een stuk grond zoeken die Kidz Active zal betalen. Later als de school er staat gaan wij ze helpen met een goede werkplaats te bouwen. Waar ook een shop komt om hun naaiwerk te verkopen en een goede plaats waar ze engelse les kunnen krijgen mits we toestemming krijgen.

Daarna zijn we pampers, melkpoeder en slabbetjes gaan kopen voor het weeshuis. En ook cadeautjes voor de gehandicapten vrouwen. (kinderspeelgoed hadden we al uit Nederland meegenomen)
Dit hebben we met Habiba en Hassan naar het weeshuis gebracht waar ze er ontzettend blij mee waren. Er was net een jongetje binnen gebracht van 5 dagen oud, hij was bij het ziekenhuis achtergelaten.

Habiba en Hassan hadden een nieuw dorpje gevonden voor de vrijwilligers en wij gingen die eerst inspecteren en kennis maken met de chief o.a.
Dit was geweldig. Een hele bijzondere ervaring. De chief en zijn broer deden ontzettend veel voor het dorp, er zijn verschillende schooltjes, een kliniekje, een moskee en allemaal werkprojectjes. Mannen die matten knopen, mannen die touwen knopen, vrouwen en mannen die leren naaien, mannen die riet knopen om de hutjes mee te bedekken als dak. Super om dit allemaal te zien. Wel bloedheet. De eerste vrijwilligers gaan er van de week wonen.

Daarna weer door naar de gehandicapten om de cadeautjes te brengen en de andere vrouwen de plannen te vertellen die we met Maria hadden besproken. Iedereen klapte en ze waren zo blij!!Ik hoop dat we toestemming krijgen en dit waar kunnen maken.

' avonds weer een heerlijke ghanese maaltijd!

Groetjes Yvonne en Patricia