Ons eerste berichtje - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu Ons eerste berichtje - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Patricia en Yvonne Aalten - WaarBenJij.nu

Ons eerste berichtje

Door: Patricia en yvonne

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Yvonne

09 Oktober 2006 | Ghana, Tamale

Hallo allemaal,

Eindelijk een berichtje van ons vanuit Tamale,
het is goed weer hier te zijn.

Iedereen bedankt voor de persoonlijke berichtjes.

We zijn donderdag ochtend vroeg met de trein naar Amsterdam gegaan, en zijn met de KLM naar Accra gevlogen.
Een directe vlucht, heerlijk.
In Accra werden we opgewacht door iemand van het Dutchotel waar we verbleven, Onze dank aan Nico de Vries, die voor leuke kortingen heeft gezorgd, zowel het hotel als de vlucht.

In Accra naar Eelco en Hanna geweest, zeer leuk huis, Eelco en Hanna verzorgen de vrijwilligers van Vrijwillig Afrika, en halen ze op van het vliegveld.
Het was leuk hen te ontmoeten.
Ook hebben we in Accra veel banken bezocht, hahahaha, ook in Accra is het zaterdag.
We zijn weer naar het vliegveld gegaan en hebben onze tickets gekocht voor Tamale.

Ook heb ik uiteraard weer een Ghanesedouche genomen, we hadden een badkamer met bad dus om te douchen moest je in het bad staan, toch al wankel, maar ja.
De douche aangezet,waarschijnlijk veel kracht op de kraan, een lawaai van hier tot Nederland, ik dacht dat de douche kop eraf viel, nee hoor de tegels van de muur, en echt bijna op mijn hoofd, erg angstig, Patries naar de receptie, de muts zegt mmmmwwaaahhh, Patries woest en zegt mijn moeder kreeg bijna die tegels op dr kop, en haalde bijna dat mens achter de toonbank vandaan.
Effin wij een nieuwe kamer, hahahaha, zaten de tegels ook los, we hebben niks gezegd en heeeeeeel zachtjes gedoucht.

In het hotel een lekker hapje gegeten en de koffers weer gepakt voor de volgende dag, vroeg opgestaan,6.00 uur.lekker ontbijtje en naar het vliegveld.We gingen vroeg rijden want er is altijd een verschrikkelijke file, vandaag dus niet, hahaha, hartstikke vroeg op het vliegveld.Maar wel op tijd.

We waren zeer benieuwd wat voor vliegtuigje het zou zijn, maar het viel mee, het was gewoon goed, nog een lunch gehad, alleen toen we boven Tamale waren zei de piloot dat we niet konden landen i.v.m. het weer.Het regende , dat was ff vervelend, maar ook dat viel mee.
Wij hebben een lift gekregen in een prachtige auto van een ouder echtpaar , die vrijwilligerswerk hadden gedaan een jaar terug en die nu weer een bezoek gingen brengen aan hun project, en heel toevallig gaat een dochter van hun vriendin via Vrijwillig Afrika.

We hebben het alweer een paar keer gemerkt de wereld is klein, we hebben ons naar Ticcs laten brengen, hebben onze spullen in de kamer gedropt en zijn met de taxi en cadeautjes naar habiba gegaan,
Hotske en Danielle namens Habiba bedankt.
Habiba en de rest van de familie waren echt blij ons te zien. En ook erg blij met alle cadeautjes, en Mary ook jij bedankt voor de brillen, zijn allemaal in goede aarde gevallen.

Tries en ik zijn s avonds in Ticcs pizza gaan eten en een biertje gedronken, ik was kapot. Toen naar bed,wel beroerd geweest te moe, maar ja. vanochtend wij naar het ontbijt geen hond die wist dat wij in Ticcs een kamer hadden ,ze stonden ons echt aan te kijken van waar komen die mensen vandaan.hahahaha geen ontbijt dus, dat hebben we ergens anders genomen.We waren nog niet geregistreerd.

We hadden om tien uur met Habiba afgesproken , die kwam met een taxi ons ophalen, wij naar hassan, even gezeten, zijn cadeautje gegeven en door naar onze grond.
We hadden een afspraak met de aannemer.
We waren echt zenuwachtig, we vertelden de aannemer en de rest, we werken met de hele groep het hele jaar hard om die school te kunnen bouwen, om aan geld te komen doen we heel veel markten , lopen we in schnappiepakken en wat doen we er niet voor, en natuurlijk veel op ons kantoor, etc.
Dus het was zo spannend.
Op het moment dat we op het pad liepen van de school ( er komt een echte weg, daar worden huizen voor afgebroken)gaat mijn telefoon , het was John, die had op geen beter moment kunnen bellen, ik heb het echt met John gedeeld het moment dat ik de school zag, Patries liep iets voor me met de aannemer.
Wat een ervaring, wat waren we ontroerd, echt helemaal geweldig, er staat dus gewoon al een heel stuk van onze school. drie klaslokalen een kantoor,en de opslag, de fundering ziet er goed uit er wordt ook met ijzer in het cement gewerkt en er worden cementen palen gegoten met ook ijzer erin, ziet er goed uit.
Er was ook een hele groep mensen aan het werk, meiden in Holland, dit is ook jullie werk, echt super, volgende keer moeten jullie echt mee, om te kijken hoe ONZE school gebouwd wordt.

Morgen hebben we een afspraak met de aannemer over de volgende stappen, en ook over de toilettengroep, die moet met een scepter tank en een riolering in de grond gemaakt worden, extra geld dat wel, maar anders stink je de school uit, en het is onhygienisch.

Vanavond zijn we uitgenodigd bij Habiba om te komen eten, ik hoop lekker. Echte hoge gasten krijgen hier koeiekop met oog, maar ik hoop dat ze weet dat wij liever iets anders hebben.

Morgen hebben we ook een afspraak met Hassan i.v.m. de microkredieten.

Groetjes Patricia en Yvonne.

  • 09 Oktober 2006 - 17:11

    Kleine Daan:

    Hoi yvonne en patricia,
    Ik ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen. jammer dat het douchen minder is. Het ziet er heel goed uit de school en als het kan ga ik tuurlijk kijken hoe het er dalijk uitziet. Ik kijk elke dag op de site op het in de gaten te houden hoop snel weer wat te horen en ik stuur weer een berichtje.
    groetjes danielle P goed uitkijken dikke knuffels voor jullie xxx

  • 09 Oktober 2006 - 18:32

    Ad.Marcus:

    Ziet er goed uit dames!!
    Leuk als je zo ziet waar je het allemaal voor doet en dat het nu werkelijk word gebouwd.
    Het gaat allemaal best wel snel !
    groetjes en wees voorzichtig.

  • 09 Oktober 2006 - 20:58

    Mary:

    Hoi Von en Tries.
    Wist niet wat ik hoorde toen je belde, echt gaaf dat ze al zo ver zijn.
    Keken die werklui niet raar toen ze jullie zagen aankomen?
    Het moet heel emotioneel zijn geweest toen John net op het goede moment belde,want zijn bijdragen aan school is erg groot.
    Om jullie elke keer weer er naar toe te laten gaan en alleen te blijven.
    Blijf ons a.u.b. op de hoogte houden van alles.
    Hoe is het weer?
    Bij Peet ergggggggggg warm.
    Gr. en Kuzzen van ons allemaal Mary.

  • 09 Oktober 2006 - 22:32

    Francis En Leni:

    Hallo Yvonne en Patricia.

    Allereerst wat fijn dat de reis voorspoedig is verlopen.Wat leuk/fijn is dat je direct voor de (bekende) mensen aldaar weer iets kan betekenen.
    Maar aangaande de bouw van de school > dat is echt schitterend. Wat je hoort van jullie en op de foto's kan zien echt SUPER
    Als de rest van jullie verblijf ook zo goed verloopt dan wordt het een TOPBEZOEK. Pas goed op elkaar en veel succes.

    Groetjes Francis en Leni



  • 10 Oktober 2006 - 05:12

    John:

    Geweldig !!!! dit kan niet meer stuk
    Ik heb altijd in Kidz Active geloofd en nu is daar het bewijs.
    Top alle meiden van Kidz.

    John

  • 10 Oktober 2006 - 07:21

    Miranda:

    Erg gaaf dat er al zo'n groot stuk van de school staat!!! Lijkt me heerlijk om te zien waar jullie het allemaal voor doen!!! Geniet ervan en zet hem op daar!!!!

    Tot snel!

    Liefs enm een dikke kus Miran !!!

  • 10 Oktober 2006 - 10:28

    Danielle V A:

    Hallo salamingas!
    hier alles goed. ik hou bb voor je bij hoor zuske.
    en houden jullie elkaar ook goed in de gaten?!! fijn dat de school al zo een eind is! hebbe we goed gedaan met zijn allen!
    ik mis jullie nu al heel erg... wat moet ik ook zonder me fampie!
    nou lieverds werkse en af en toe ook genieten he dikke kusss zuske!

  • 10 Oktober 2006 - 11:15

    MamenOma:

    Zo het was een hele verassing om een telefoontje van jullie te krijgen Wat een ontwikkeling allemaal de school staat er al fantastie,s bij.Patries meidje besef je wel dat jij daar de aanstichter van bent,ik weet wel dat ze allemaal heel hard werken voor dit project maar dat was niet gebeurd als jij niet als eerste daar was geweest.Wij zijn trots op jullie allebei,en ik ben het met Mary eens dat John op zijn manier zeker zijn steentje heeft bij gedragen,En Daan niet te vergeten die de vele website,s heeft gemaakt.Veel plezier en suxes met jullie werk .
    Veel liefs Mam en Oma

  • 10 Oktober 2006 - 13:00

    Annie:

    He Lieverds!!
    Heerlijk om te lezen dat het alemaal zo goed gaat. Had geen idee dat ze al zo ver met de bouw van de school zijn. Het ziet er geweldig uit. Kan me helemaal voorstellen dat je er emotioneel van wordt...al het werk wat Kids Active heeft gedaan en doen wordt op deze manier nog meer bevestigd. Yvon en Tries jullie doen het toch maar weer, echt super!
    Heel veel succes met alle verdere ontwikkelingen en ik verheug me nu al op het volgende bericht.
    Dikke kus en knuffel!!

  • 10 Oktober 2006 - 17:29

    Willy:

    Gewldig zeg Dat het allemaal al zover is jullie werken niet voorniets zo hard groetjes Wily

  • 10 Oktober 2006 - 19:12

    Mary:

    Sorry Daan
    Sorry Daan
    Sorry Daan
    Ik neem het mijzelf heel erg kwalijk dat ik jou naam vergeet te noemen.

  • 11 Oktober 2006 - 08:16

    Agnes:

    Gefeliciteerd met het geslaagde plan! Zoveel inzet en zoveel goeds! Ik wens jullie een goede en een succesvolle tijd in Tamale.

  • 11 Oktober 2006 - 14:17

    Non:

    gaaf man
    wat wordt ie mooi
    krijg echt het gevoel dat ik bij jullie ben .
    kort maar krachtig

  • 17 Oktober 2006 - 12:09

    Lenie:

    Helemaal te gek dat er al een stuk school stond! Zie je eindelijk waar je het allemaal voor doet.
    Groetjes, enne, wees voorzichtig! Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2006

Wij vliegen weer terug naar Accra.

29 Oktober 2006

bericht 7 vanuit een zonnig Tamale

27 Oktober 2006

Bericht 6 Tamale

27 Oktober 2006

Berichtje 5

27 Oktober 2006

effe nieuwe foto's
Patricia en Yvonne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 27823

Voorgaande reizen:

28 Maart 2006 - 28 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: